Tafel met theepot en thee in glas van Simon Levelt.
Digitale vernieuwing voor premium koffie- en theeretailer
Digitale vernieuwing voor premium koffie- en theeretailer
Digitale vernieuwing voor premium koffie- en theeretailer

Simon Lévelt

Interim

Product Owner E-commerce

In de retail business is er een steeds sterkere focus op online verkopen en klantrelaties. Simon Lévelt wilde daarom investeren in technologie en kennis en serieuze digitale stappen maken naar een omnichannel klantervaring. Daar lag een flinke uitdaging: de migratie van de webshop naar een nieuw platform en tegelijkertijd de koppeling met een geheel vernieuwde infrastructuur inclusief nieuw kassasysteem. Liever gisteren dan vandaag. Daarnaast moest de basis worden gelegd voor het verdelen van online orders over verschillende vestigingen voor een meer lokale aanpak middels een order management systeem (OMS). Onze product owners hebben een solide basis gelegd voor e-commerce en zich ook op de (technische) interne processen gestort. Met mooie resultaten.

Noun'ers

Product Owner
Product Owner
Kim den Uijl
Kim den Uijl
Portet van Kim den Uijl
Portet van Kim den Uijl
Product Owner
Product Owner
Janna Dolman
Janna Dolman
Portet van Janna Dolman
Portet van Janna Dolman

Andere teamleden

Frontend developers

Backend developers

E-commerce manager

Product redacteur

Online marketeer

Technische onderdompeling

Ontwarren & focus creëren

Omdat het gehele technische landschap van Simon Lévelt tegelijkertijd vernieuwd werd, was één van de uitdagingen overzicht krijgen in het ingewikkelde landschap. Kim en Janna zijn hier opeenvolgend ingedoken en hebben duidelijk gemaakt waar pijnpunten in de product- en orderstroom zaten. Door dit overzicht kon er beter worden geprioriteerd. Door kritisch te zijn op de features die werden verwerkt in de MVP, kon de website sneller live en kon zo eerder klantfeedback verzameld worden.

Simon Levelt koffie in een glas en koffiebonen.
Simon Levelt koffie in een glas en koffiebonen.
Simon Levelt koffie in een glas en koffiebonen.
Kassa systeem van Simon Levelt in een winkel
Kassa systeem van Simon Levelt in een winkel
Het project tot leven brengen

Interne betrokkenheid

Als we voor consumenten de traditionele verkoop en online willen verbinden, moet dit intern ook gebeuren. Voorheen werd het digitale werk voornamelijk gedaan en gecoördineerd door de digitale afdeling. Janna en Kim hebben andere afdelingen meer betrokken in het ontwikkelproces door het organiseren van standups, reviews, interne user tests en pilots, en door verantwoordelijkheden meer te verdelen over verschillende afdelingen. Hierdoor zijn het OMS en de nieuwe webshop nu eigendom van Simon Lévelt als geheel.

Data-driven & results-oriented

De data laten spreken

De focus lag op zo snel mogelijk opleveren. Maar Kim en Janna zijn steeds bezig geweest met de achterliggende doelen. Hierdoor is er meer focus gekomen op datagedreven beslissingen door middel van analytics. Janna en Kim namen dit ook al eerder in het ontwikkelproces mee, door middel van user tests en validatie van aannames. De nieuwe webshop draaide mede hierdoor vanaf het eerste moment al goede cijfers. Bovenal staat er nu een platform waarop Simon Lévelt kan verder bouwen richting de ultieme omnichannel ervaring voor de klant.

Mobiel met app van Simon Levelt in hand van persoon.
Mobiel met app van Simon Levelt in hand van persoon.
Nog meer werk waar we trots op zijn

Cases

Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van
Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van
Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van