Nieuwe propositie, nieuwe website
Nieuwe propositie, nieuwe website
Nieuwe propositie, nieuwe website

Atida Pure

Interim

Product Owner & Scrum Master

‘Online apotheker’ Atida zocht een partij om hun idee voor een nieuwe propositie online tot leven te brengen en te lanceren: gepersonaliseerde voedingssupplementen, afgestemd op de behoeften van elke gebruiker. Hiervoor moest een merkidentiteit worden ontwikkeld en een online gezondheidsplatform worden gebouwd. Atida sloeg de handen ineen met Makerstreet om dit te ontwikkelen. Vanuit Noun haakten Malou en Bente aan als product owner en scrum master.

Noun'ers

Product Owner
Product Owner
Malou Hekwolter of Hekhuis
Malou Hekwolter of Hekhuis
Portet van Malou Hekwolter of Hekhuis
Portet van Malou Hekwolter of Hekhuis
Scrum Master
Scrum Master
Bente van den Oosterkamp
Bente van den Oosterkamp
Bente van den Oosterkamp portet
Bente van den Oosterkamp portet

Andere teamleden

Frontend developers

Visual designers

Fotografen

Backend developers

UX designers

Copywriters

Plan van aanpak

Descopen & roadmap opstellen

Samen met Makerstreet Design had Atida in een eerdere fase al een design ontwikkeld. Het doel was nu om in vier maanden tijd een volledig nieuwe website from scratch op te bouwen. Vanwege de tijdsrestrictie heeft Malou met het development team een inschatting gedaan op haalbaarheid door middel van T-shirt sizing. Daarna prikkelde ze de CPO om samen kritisch te kijken naar wat echt essentieel was voor de lancering en wat niet. Door middel van descoping wist Malou een haalbare roadmap op te stellen voor de livegang waar Atida achter stond. Malou’s focus op een minimum viable product (MVP) en goed stakeholder management heeft uiteindelijk voor resultaat gezorgd: de website van Atida Pure ging op tijd live.

Atida pure poster met tekst en een printer
Atida pure poster met tekst en een printer
Atida pure poster met tekst en een printer
persoon die mand met groente vasthoud.
persoon die mand met groente vasthoud.
Keuzes maken

Techniek op basis van visie

Tijdens het ontwikkelen kwam Malou steeds voor technische keuzes te staan, zoals: “wat zetten we in het content management systeem (CMS) en wat zetten we in het in product informatie systeem (PIM)?”. Malou greep bij dit soort beslissingen terug op de visie van het nieuwe platform: content-first, mobile-first, meertalig. Samen met de product owner van het backend (PIM) team maakte ze hier keuzes in. Er werd bijvoorbeeld in de beginfase meer tijd geïnvesteerd in de implementatie van tools waarmee content gemaakt en geplaatst kon worden, zodat in de toekomst structureel tijd bespaard kon worden bij het aanpassen van content.

iedereen op één lijn brengen

Alignment op afstand

Dit bedrijf werkte fully remote, met meerdere externe partijen en meerdere teamleden door heel Europa verspreid (Amsterdam, Londen, Lissabon, Berlijn). Doordat er up front een grootschalig design was gemaakt, was het een uitdaging om development en design te integreren. Ook tussen de twee teams waren veel afhankelijkheden. Malou heeft daarom veel geschakeld met de product owner van het backend team en de roadmaps op elkaar afgestemd. Bente heeft er als scrum master voor gezorgd dat communicatie tussen alle betrokkenen gestroomlijnd werd en er genoeg afstemming plaatsvond, zodat gezamenlijk de sprint goals gehaald werden.

Atida pure poster met tekst
Atida pure poster met tekst
Nog meer werk waar we trots op zijn

Cases

Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van
Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van
Mail ons
Kantoor

Fred Roeskestraat 99

1076 EE, Amsterdam

Onderdeel van