
Albert Heijn
Interim
Product Owner & Agile Coach
Wat als je als supermarktklant niet meer in de rij hoeft te staan? Geen (zelfscan)kassa’s meer, maar simpelweg je product pakken, het schap label scannen met je mobiele telefoon en de winkel uitlopen. Dat kan met Tap to Go! Als PO was Thaïs onderdeel van een team van PO’s die elk met hun eigen expertise waardevolle kennis meebrachten. Thaïs was verantwoordelijk voor de app en dan specifiek het UX / UI framework.
Noun'ers
Andere teamleden
Product Owners
UX/UI designers
Data analist
Mulesoft developers
Business architect
Mobile developers
Spin in het web
Samenwerking tussen teams
Thaïs was de spin in het web voor wat betreft de app. Ze had een coachende rol voor de teams, maar was ook inhoudelijk betrokken bij het UX, UI en de implementatie daarvan in de app. Er waren maar liefst 3 teams aangehaakt. Namelijk; Main app, Loyalty, en het Mulesoft development team. De uitdaging was om alle teams naadloos met elkaar samen te laten werken aan de front-end en back-end van de app.
Testing 1, 2, 3
De pilot fase
Het goed testen van het concept in de verschillende stadia was een must. Voordat er überhaupt gesproken kon worden over het uitrollen naar de ‘AH to go’ winkels, werd het concept uitgebreid getest. Het Atrium op het hoofdkantoor was hiervoor de perfecte plek. We hadden de kans om in een gecontroleerde omgeving users te tracken en feedback op te halen middels usertesting. De feedback loop kwam daardoor soepeltjes op gang. De belangrijkste bevindingen werden verwerkt in de pilot, met als doel een ‘market ready’ concept voor de ‘AH to go’ winkels.